Brev:
Aktiviteter
14. juni 2009
Alder:
4 mdr.
Aktiviteter
Hej Helen.
Ja her arbejder vi jo stadig med søvnen. Som vi har snakket om før, satser vi nu på minimun en lang lur om dagen, hvor jeg enten går med barnevognen eller render ud til den konstant og giver sut og aer, for at få E til at sove videre end de famøse 30-40 min. Det lykkes næsten altid enten på den ene eller den anden måde at få forlænget søvnen, men det er selvfølgelig hårdt arbejde.
Nå men nu til et andet område. Vågentid (og den er der jo en del af hi hi) Beskriver lige igen E som han er, selvom jeg har skrevet det før. E er jo en meget fysisk dreng. konstant i bevægelse og triller jo begge veje. Ikke at det er det han gør nu. Han kunne jo trille fra mave til ryg da han var 5 uger og var måske 3 1/2 dag han kunne den anden vej. Nu knokler han på med at lærer at krybe/ kravle. Han ligger på maven og aser og masser med numsen i vejret, benene er godt med og laver fine krydsbevægelser, armene derimod er ikke helt samarbejdvillige, og så bliver han stiktosset over at han ikke kan.
Han kan komme lidt fremad og dreje rundt om sig selv. Han kan godt ligge og lege selv. tage ting og putte i munden ( og ja øve kravleteknik) men ja max 5-10 min. Så virker det som om han keder sig og vil gerne underholdes. Hvis han får øje på en, sætter han i et stort smil og snakker løs, og ja det er da også hyggeligt, men det er bare hele dagen, og så vil han jo også bæres rundt eller hoppe i ens skød.
Som du ved laver jeg mange fysiske ting med ham, har bæresele og er begyndt at sætte ham lidt op i barnevognen når vi går en lille tur, så han kan se lidt af verden. Han er overhoved ikke nervøs eller genert over fremmede. smiler stort til alle der kigger på ham, så han er ikke på den måde følsom eller sart, holder dog øje med hvor jeg er henne. Han vil bare være på hele tiden og helst hos en.
Det er selvfølgelig dejligt at han er så dygtig og vil fremad, men også vildt krævende og hårdt, idet han jo heller ikke sover det han virkelig har brug for (og han er meget tydelig når han ikke har fået søvn nok). Når han ligger og leger selv, får han lov til det alene, når han kræver mig, sætter jeg mig ned til ham, så han kan se jeg stadig er der, men måske læser jeg lidt ved siden af ham og stikker ham noget nyt legetøj engang imellem. Sådan for at træne ham i at ligge lidt længere selv.
Har du nogle forslag til hvad jeg kan lave, hvad for noget legetøj eller andre teknikker, så han kan være lidt mere sig selv. Er det alderen?? Eller har jeg bare et barn der har lidt for travlt med at lære?? nogle gange virker det som om han bare synes det er træls at han kun er 4 måneder og ikke kan det hans hjerne siger han kan/ skal.
Kærlig hilsen
Mor til den aktive