Brev:
Skemad og vejledende dagsplan
14. juni 2009
Alder:
6 mdr.
Skemad og vejledende dagsplan
Hej Helen.
Så er jeg her igen, og denne gang med søn nr. 2 som kom allerede 14mdr. efter vores første. Det var ikke helt planlagt men det er de bedste ting i livet som regel ikke.
Lille Josef på nu 6 mdr.(3.dec.08) startede et noget turbulent liv, min mor fik konstateret kræft lige op til min termin, så hans fødsel, og den glædelige begivenhed det var gled lidt i baggrunden, til fordel for at være omkring min mor og den store opereation hun skulle.
Han fik RS virus 7uger gammel og var her indlagt i ca. 1 uge. herefter havde vi en del besvær med at forsætte amningen men det lykkedes mig til trods for alt at amme ham fuldt indtil han blev lidt over 4 mdr. gammel hvor vi løb ind i en ammestrejke der kostede mælken.
Han har fået flaske siden og det tog noget tid inden han vænnede sig til mælken og maven kunne følge med. derfor valgte jeg også at vente med skemad indtil han blev lige under 5mdr. gammel.
Vi startede ud med risgrød men det smagte ikke, så gav jeg ham majsgrød og gradvist har jeg øget både mængde og "grovhed" med tiden, Men han vil simpelthen ikke sit 2. skemåltid. jeg har pøvet alt slags grøntsagsmos, og brugt tricks som at putte frugtmos i men det hjælper ikke rigtig. Selv majsgrød vil han ikke om aftenen... Hvrodan får jeg ham startet ordentligt op på 2 måltider?? Vi skal på ferie i en måned her lige om lidt og vil så gerne at vi er på rette spor med hans mad inden vi tager afsted.
Hans dag ser således ud
06: 200ml. MME får denne i sovende og sover videre til ca. kl.8
kan godt powernappe her efter han er stået op ca. en halv time
ml. 9-10: 1 dl majsgrød, frugtmos topping og vand i kop (han er supergod til at drikke af kop og elsker vand)
11: Sover til kl. ca. 13-13.30
ml.13-14 200ml MME
15: sover til kl. 16-16.30
17.30-18: 200ml MME
20: Puttes til natten med smule vand i kop
21: 200ml MME får den sovende
Midnat: 200ml MME får den sovende
Du må meget erne skrive en vejledende dagsplan...
På ferie vil vi være hos familie så der er mulighed for de samme ting som herhjemme....