Brev:
Sove igennem - 8 mdr.
15. juni 2009
Alder:
8 mdr.
Sove igennem - 8 mdr.
Hej Helen
Tak for dit sidste svar omkring at lade Oskar være vågen i længere tid og kun tage 2 lure om dagen - det har virkelig hjulpet!
Nu har jeg så et spørgsmål om nattesøvn. Oskar sover stadig ikke igennem om natten. Han vågner et utal af gange. Han har hidtil sovet i sin egen seng på sit eget værelse, hvor jeg ammer ham mellem 2-4 gange hver nat.
Her for et par dage siden, tænkte jeg så, at jeg ville tage kampen op omkring den natamning. Jeg har ikke sovet en fuld nat i noget, der ligner 11 mdr efterhånden (sov også dårligt som højgravid), og det kan mærkes på mit humør og overskud efterhånden. Nå, men jeg tog så kampen op - troede jeg! Oskar "spurgte" ikke om mad én eneste gang! Men vågnede 4-5 gange, hvor jeg så sad med ham (liggende på mit bryst) på sit værelse alt imellem 10min og 1,5time ad gangen. Jeg prøver alt for at berolige ham, før jeg tager ham op.
Ergo handler det overhovedet ikke om mad - og ja, nu aner jeg så slet ikke, hvad det er, jeg skal gøre for at hjælpe ham (og mig) med en bedre nattesøvn? Lige nu sover han i vores seng - her sover han langt bedre. Han vågner kort indimellem, men falder uden problemer hurtigt i søvn igen (uden mælk). Selvom det er hyggeligt at sove sammen, så er det bare ikke det, vi ønsker på længere sigt - det er svært at opretholde et samliv, og Oskar ligger ofte og sparker os i søvne.
Har du nogen idé om, hvad det er der foregår, og hvad vi nu skal gøre?
Det skal siges, at han stadig lider meget af luft i maven. Han prutter natten lang - måske det ville hjælpe på hans nattesøvn, hvis man kunne undgå dette? Men hvordan gør man det? Han skal jo have grøntsager, og jeg synes også stadig, jeg passer på med, hvad jeg spiser, da han jo stadig bliver ammet en del. Er dog også ved at blive temmelig træt af dette, da det godt nok er MEGET mad, der giver luft i maven! Troede desuden også, at det skulle være slut med (så meget) luft i maven på dette tidspunkt af hans liv - hans tarmsystem skulle da være færdigudviklet? Eller det stadig normalt?
Håber, du kan finde hoved og hale i det!
Kærlig hilsen Oskars mor :)