Brev:
Hvad gør vi?
15. juni 2009
Alder:
4 mdr.
Hvad gør vi?
Hej igen Helen
Jeg vil først sige, at jeg er rigtig glad for at betale abonnement for at få dit besyv med.
Min kæreste har bedt mig om at skrive til dig denne gang, for vi er begge ved at være fuldstændig nedkørte.
Vi har problemer med at vores datter på snart 4 mdr. ikke vil falde i søvn og den eneste måde vi kan få hende til det på, er ved at svøbe hende og rende rundt med hende, men det er ikke engang nok at gå rundt, man skal småhoppe mens man går og samtidig vugge fra side til side. Det er både om dagen og aftenen, hun vil have det sådan. Der kan godt gå lang tid før man kan ligge hende ind i sin vugge, og hvis man enten sætter sig ned eller ligger hende (vi har også prøvet med barnevognen, på sofaen ved siden af mig og i liften i vores soveværelse), før hun selv er klar, skriger hun fuldstændig uhæmmet og jeg har nogle dage sagt, at hun måtte skrige, for jeg kan ikke mere, men det kan jeg heller ikke holde ud og hun bliver også helt opkogt og ulykkelig.
Min ryg og min højre hofte er begyndt at værke godt og grundigt og jeg er bange for, at jeg måske kan risikere at få nogle kroniske problemer, hvis jeg skal fortsætte mange måneder endnu. Har du nogle gode råd til, hvordan man kan gribe det an eller er det udelukkende på hendes præmisser pt.?
Vores pige har været kolikbarn og derfor har vi båret over med hendes stædighed men det er ikke længere kolik, der er problemet. Vi har dog stadig en mistanke om, at hun har problemer med sin mave, for hun har meget lind afføring, faktisk så det kan sive ud ved siden af bleen, det kan måske skyldes, at hun gennem natten er begyndt på at hun skal have en tår vand og så sutten, men det kan hun desværre godt gøre en 8 gange i løbet af natten (fra 22-6). Jeg forsøger, at skære meget ned på vandet, for jeg ved godt hun ikke skal have det, men hun giver ikke op før hun har fået en tår og jeg magter ærlig talt ikke at kæmpe med hende om natten.
Flere personer har sagt, at vi godt nok har fået en meget temperamentsfuld pige (egen læge og vagtlægen, venner og familie), så vi er lidt i tvivl om, vi skal begynde at skære igennem og så lade hende skrige indtil hun bliver træt og falder i søvn så hun kan lære, at hun godt kan falde i søvn uden mors arm eller om det er for tidligt.
Skal jeg desuden kontakte vores læge mht hendes afføring, da det har stået på i snart 2 uger (faktisk gav vi hende en weekend laktulose, fordi hun vred sig og skreg af smerte og den var meget vandet afføring og efter 2 dage, var hendes afføring en del bedre, men så stoppede vi med Laktulose og den har siden da været meget lind/flydende igen).?
Jeg håber du kan forstå mine 2 spørgsmål, da jeg skriver lidt hurtigt, for at kunne nå det inden hun igen vågner:)
Betina