Brev:
Nok mad og spisning om natten
16. juni 2009
Alder:
7 mdr.
Nok mad og spisning om natten
Kære Helen,
Min søn, Conrad, er 7.5 måned og vågner stadig mange gange om natten hvor han gerne vil spise (han bliver stadig ammet). Han er begyndt at spise meget andet end modersmælk i løbet af dagen og jeg prøver på at gøre ham så mæt som mulig, så han ikke skal have så meget at spise om natten. Han har god appetit og siger selv fra når han er mæt.
Vi er begyndt på, at min mand går hen til ham (han sover i egen seng, men i vores soveværelse) når han vågner, undtagen en enkelt gang om natten hvor jeg så ammer ham. Han er meget aktiv i løbet af dagen og kan næsten kravle.
En typisk dag ser ud som følger for os:
06.30: Vågner og får bryst
07.30: Ca. 1 dl havregrød, vand af kop
08.30: Bryst + sover mellem 45 min og 1.5 time
11.00: 2/3 stykke bondebrød med pålæg, en halv banan, vand af kop
12.30: Sover ca 45 min
14.00: Ca. 190 g frugtmos med fuldkorn, vand af kop
16.00: Bryst + sover 30-45 min
17.30: To små kartofler, en lille gulerod, lidt kød, en halv banan, 80 g frugtmos med fuldkorn, vand af kop
19.30: Bryst
19.30/20 Sover
20.45: Bryst
03.00: Bryst
Bryst 6-7 gange i løbet af et døgn
Sover ca. 14 timer i løbet af et døgn
Mine spørgsmål er:
1) Er det stadig nødvendigt for ham at få bryst om natten? Hvis ikke, hvordan vænner vi ham så bedst fra det? Evt. ved at jeg ammer ham inden jeg selv går i seng ved 22.30 tiden?
2) Hvornår kan vi vænne ham helt fra at få bryst, uden at skulle begynde på modermælkserstatning (det har han aldrig prøvet)?
3) Selvom jeg godt ved at alle børn er forskellige, ser det så ud som om at han får nok at spise, samt sover nok timer i løbet af et døgn?
Med venlig hilsen
Anne