Brev:
Retningslinier for nedtrapning af MME
16. juni 2009
Alder:
5 mdr.
Retningslinier for nedtrapning af MME
Hej Helen.
Jeg har en dreng på snart 6 mdr. Han spiser skemad 2 gange om dagen, og snart vil jeg gå op på 3 gange skemad.
'Jeg er dog i tvivl om hvor meget MME han som minimum skal have, indtil han ikke skal have MME mere.
Pt. drikker han ca. 750 Ml MME i døgnet.
Jeg tænker at der måske er en ca. angivelse, fx. når barnet er mellem 6-7 mdr så skal det minimum have 600 ml MME i døgnet og når det så er 8-9 mdr så er det kun 400 ml.
Kan du hjælpe mig med nogle cirka angivelser??????.
Det sidste spm er om vand... Jeg har nu prøvet i næsten 1 1/2 måned, at få han til at drikke vand, men han nægter, og hvis han ved et uheld skulle få det i munden, fordi han tror det er mælk så spytter han det ud. Har du et godt "fif" til hvordan vi lærer ham det, eller skal vi bare lade være i den næste måned og så prøve igen...
Hilsen Ane