Brev:
Søvn og skrigeri
13. maj 2004
Alder:
5 mdr.
Søvn og skrigeri
Hej Helen
Tusind tak for en rigtig god webside - du har tidligere hjulpet mig rigtig meget - senest med min datters problemer med at ligge på maven - det går nu meget bedre.
Mit "problem" denne gang er min datters søvn. Hun er begyndt at være ret umulig når hun skal sove om dagen - hun skriger og græder (dog uden tårer) som om hun ikke vil overgive sig og falde i søvn, selvom hun kort tid forinden har gnedet sine øjne, gabt og været meget træt.
Hun falder dog i søvn efter ca. 5-10 min. enten ved at jeg går og vugger hende eller bare ved at lægge hende. Det er meget hårdt at hun tager sådan på vej så jeg har tænkt på om der kan være noget i vejen - vores læge har kigget på hende og siger at hun er en dejlig sund og rask pige, men er det normalt er tage den slags ture?
Mht. til kost så får hun 2 gange vælling om dagen (2 x 150-175 ml.) og ellers erstatning ca. 500 ml totalt (både allomin 1 og grøn allomin). Hun drikker også vand ca. 50-100 ml. Hun har haft problemer med maven, men det har lactolose hjulpet på.
Jeg vil gerne begynde at give hende lidt grød - hvornår på dagen vil det være bedst?
Om natten sover hun egentlig fint - hun puttes kl. 20-20.30 og sover så til ca. 1-2 hvor hun får en flaske - derefter sover hun meget uroligt så jeg er ca. oppe hver time for at lige trøste eller give hende sutten. Nogle gange kommer hun over til mig (hendes seng står for enden af vores i soveværelset) så jeg ikke skal rejse mig hver gang.
Hun vågner ca. kl. 6-7 så er det slut med at sove. Hvorfor sover hun så uroligt, når hun har fået mad om natten? - Det er ret hårdt at vågne hver time - så jeg er efterhånden ret træt.
Kan det evt. hjælpe at lægge hende ind på sit eget værelse - eller er det for tidligt.
Hvad kan jeg gøre ved hendes ture om dagen. Hun er udover det her en rigtig dejlig og smilende pige som elsker at lege og pludre så der er ikke slemt det hele.
Jeg håber meget at du kan hjælpe mig så jeg ikke føler at jeg er en dårlig mor, når min datter er så ulykkelig.
Mange hilsner
Stella