Brev:
Opdragelse - dele legetøj
18. juni 2009
Alder:
13 mdr.
Opdragelse - dele legetøj
Hej Helen.
Så er det igen ved at være tid til et lille spørgsmål. Sjovt, som man kan se udviklingen gennem tidligere breve. Nu er hun altså blevet så stor, at emnet for dagen hedder "opdragelse" :0)
Hun er en glad pige, som efterhånden går, snakker løs, driller og laver grimasser. Hun er også temperamentsfuld men samtidig meget smilende. Altsammen dejligt :0)
Spørgsmålet går på, hvorvidt man kan begynde på lidt opdragelse - mere specifikt omkring dét at dele legetøj.
Hun er på udebane god til at lege sammen med andre børn, men når hun er på hjemmebane, bliver hun MEGET frustreret over de andre børn, som selvfølgelig snupper af hendes ting.
Jeg er selvfølgelig klar over, at hendes reaktion er ganske normal, men et råd går på hvordan og hvornår du vil anbefale, at man griber mere ind?
Evt. lidt godt litteratur om den slags :0) ?
Hun starter i dagpleje pr. 1. september (hos en rigtig god én - så det er skønt). Det er klart, at hun dér vil lære mere om at omgåes andre. Men som det er nu, går hun i legestue 2 gange om ugen samt babysvømning, så det er ikke fordi hun ikke er vant til andre børn.
Glæder mig til de sædvanlige gode tip :0)
God sommer herfra :0)