Brev:
Kostplan - 7 mdr.
19. juni 2009
Alder:
7 mdr.
Kostplan  - 7 mdr.
Hejsa.
Jeg har en dreng på 7 mdr her d 25 juni, han er født en måned for tidligt hvor han vejede 2771 og 51 lang. han er en stor dreng nu han vejede 8.5 kg og var 71 lang for 1.5 måned siden, er en lang dreng som hans far.
Han kan ikke finde ud af at blive mæt, har været indlagt med ham da han var omkring 4 mdr fordi han skulle trappes ned i modermælk erstatning. kunne ikke amme. han begyndte på grød da han var ca 6 mdr. som gik helt fint.
Nu er spørgsmålet så om du vil lave en kostplan til ham da jeg synes det er svært hvad jeg må give ham . nu giver jeg ham ca 100 ml mælk når han vågner kl 5 om morgen, sover nogen gange videre en halv time eller ligger og snakker så står vi op han bliver skiftet og leget med, ca 2.5 timer efter får han enten øllegrød eller havre grød, ret stor potion som han spiser op. så sover han ca en time, men her for tiden vil han ikke rigtig sove og er ret pyldret fordi han bliver overtræt tror jeg.men spiser altså ca hver 2.5 til 3. time. efter grøden og ca 3 timer efter får han så 100 mælk i flaske igen og efter ca 3 timer efter mælken får han havregrød så 100 mælk igen efter 2.5 timer ca og så aftensmad ved 18 tiden som er 2 most kartofler grøntsager og kød. lige inden senge tid ved 19 20 tiden får han vand eller mælk . sover så til kl 5 om morgenen men nogen gange vil han op kl 4 som jeg synes er for tidligt.
altså hans mad ser sådan her ud for det meste
kl 5 100 mælk i flaske
kl ca 8 øllegrød eller havregrød. stor potion, med vand i kop ved siden af
ca 10.30 100 mælk i flaske
ca kl 13 havregrød eller øllegrød med vand til i kop
kl 16 100 mælk i flaske
kl 18 aftensmad 2 most kartofler kød grønt også ret stor potion med vand til i kop
inden senge tid tilbydes vand, nogen gange 100 mælk i flaske
sover så til ved 4 eller 5 tiden. og er meget svær at få til at sove om dagen for tiden og ret pyldret. men ellers plejer han være en glad dreng. kan sidde selv og vende sig frem og tilbage og vil meget gerne stå op og prøver at kravle. men det lykkes ikke endnu. men ellers meget dygtig dreng. har fået 2 tænder da han var ca 6 mdr..
skal lige siges han også får frugt i løbet af dagen :) men er bange for han skal overspise da han ikke kan finde ud af at blive mæt og da han jo er en stor dreng, skal vi jo også passe på.
Håber du kan hjælpe da jeg er ret usikker på hvad han må få at spise og synes det er ret ens mad han får
Hilsen Britt