Brev:
Vil ikke det med mad
19. juni 2009
Alder:
20 mdr.
Vil ikke det med mad
Hej Helen.
Vors søn er nu blevet 20 mdr. og er alt i alt en glad lille gut, men som mor er jeg nu blevet lidt frustreret over hans indtag af mad.
Han ELSKER sit morgenmåltid. Havregryn med kold mælk gerne sødet med lidt honning. Til gengæld er det ikke altid at rugbrød er interessant for ham og så spiser han ikke. Det samme gør sig gældende med aftensmåltidet. Vi prøver at spise alsidigt, men det er svært når der er mange ting han ikke rører.
Spaghetti, pasta, ris, agurker, majs, indmaden af pølser, lasagne, makrel i tomat og frugt undtagen banan det kan han lide.
Som mor til 2 ældre børn vil jeg helst ikke havne i det dillema at jeg skal til at lave anden mad til ham, da jeg ved at det også påvirker dem, men jeg er ved at blive vanvittig af at han ingenting spiser.
Jeg bliver ligeledes bekymret for hans vækst, hvis han ikke får den næring han skal bruge til at vokse af. I oktober var han 78 cm. og nu er han 81 cm. Dvs. at han faktisk er gået et trin ned i hans vækstlinie. Er det ok??
Hilsner herfra
Bella