Brev:
Falde i søvn efter mellemørebetændelse.
15. maj 2004
Alder:
13 mdr.
Falde i søvn efter mellemørebetændelse.
Hej Helen
Endnu engang tak for en rigtig god brevkasse med mange gode råd.
Jeg skriver fordi min datter Dicte på 13 måneder har meget svært ved at falde i søvn om aftenen. Det hele startede for ca. en uge siden med en ordentlig forkølelse med feber, hvor Dicte var meget sløj. Om torsdagen syntes jeg hun havde det bedre, så jeg afleverede hende i dagpleje, men efter 4-5 timer blev jeg ringet op fordi dagplejemoren ikke kunne få hende til at sove og hun derfor var meget pylret. Om aftenen tog vi til vagtlæge og hun havde mellemørebetændelse. Dicte fik penicillin og paracetamol for det. Det har hun så fået i 4 dage nu.
På grund af mellemærebetændelse har hun selvfølgelig haft ondt når hun skulle sove, men de sidste par dage er det dog blevet meget bedre, ihvertfald om dagen. Om aftenen derimod græder hun hjerteskærende og vrider og vender sig i sengen, det er fuldstændig ligemeget om vi er hos hende, om hun er i sin egen seng eller ligger sammen med os, eller om vi sidder med hende. Igår tog det 3 timer på den måde før hun endelig faldt i søvn.
Kan det stadig være ørene der generer hende? Eller kan det være fordi hun er bange/utryg, fordi hun pludselig har oplevet at have meget ondt? Hun er stadig lidt forkølet, men hun hoster også meget. Om dagen virker hun glad og tilpas, drikker og spiser igen.
Venlig hilsen
Sanne