Svar: Falde i søvn efter mellemørebetændelse.
15. maj 2004
Alder:
13 mdr.
Kære Sanne
Umiddelbart kan det godt være at Dicte fortsat har ondt i sine ører. Det lyder ikke som om hun er helt rask i og med at hun fortsat hoster og stadig er lidt forkølet. Det kan derfor være en god idé lige at få ørerne tjekket hos lægen. Måske skal der en anden slags antibiotika til.
Det kan dog også være oplevelsen med at have haft ondt, der gør at hun pludselig er så ulykkelig. Hun forbinder måske det med at skulle sove med smerte og er derfor bange for at lægge sig til at sove. Det er den erfaring/erindring hun har lige i øjeblikket.
Det tager lidt tid for Dicte igen at lære, at hun trygt kan lægge sig til at sove. Det er derfor vigtigt at I giver hende den tryghed hun har behov for i øjeblikket og er der for hende, til hun får det lidt bedre. Tiden vil også arbejde for jer.
Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske