Brev:
Gråd kl. 03 om natten
20. juni 2009
Alder:
3 mdr.
Gråd kl. 03 om natten
Kære Helen,
Ja så skriver jeg igen fra Luxembourg ;-)
Vores skønne datter Sofie er nu 3½ mdr. Hun er en mild og nem pige, undtagen om natten.
Egentlig har jeg det lidt dårligt over at brokke mig, for Sofie sover fra ca. 21-3 og får en flaske....... Men så opstår problemet. Efter hun har spist vil hun ikke ligge/sove længere. Hun græder og brokker sig i ca 2 timer hvor vi går rundt, vugger, synger osv hvor efter hun overgir' sig og falder i søvn og sover så til mellem 9 og 10.
Vi er kommet dertil hvor vi frygter natten og skiftes til at ta' den og går i seng ca samtidig med hende. Jeg føler at vi har prøvet alt. ligge hende senere, putte sammen med os i vores seng, fyldt mere på hende i løbet af dagen osv osv. Uanset hvad kl 3 har vi et helvede med skrig og skrål....
Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal gøre, når hun først våger ved 9-10 tiden får hun heller ikke en formiddagslur jo, så i løbet af dagen sover hun kun 1 gang omkring kl 13 og så i ca 3 timer... det gør at omkring kl 19 kan hun ikke længere og jeg blir' nødt til at gi' hende en lille lur hvor jeg vækker hende efter en time. Måske er det hele problemet søvnen om dagen??? For det kan jo ikke være modermælkserstatningen, da samme problem ikke sker om dagen.
Har hørt man ikke må vække en baby, men måske skulle jeg for at starte en ny rytme, uanset hvor træt hun er efter skrig og skrål om natten, vække hende ved 7 tiden og stå op???
Håber meget du kan hjælpe, for vi er rimeligt slidt ned....
Mange hilsner fra Luxembourg!