Svar: Gråd kl. 03 om natten
20. juni 2009
Alder:
3 mdr.
Kære familie
Jeg synes som udgangspunkt at det er synd at vække jeres datter om morgenen kl. 07 med den alder hun har og som du beskriver hende; men jeg er enig i at det godt kunne være en idé at se om I kunne lave lidt om på hendes rytme og jeg tænker derfor at I skal forsøge med en flaske sen aften.
Jeg forestiller mig at I forsøger at give hende en flaske omkring midnat, som hun tilbydes mere eller mindre i søvne. Jeg tænker at det måske kan gøre, at hun begynder ikke at vågne kl. 03, men sover et lidt længere stræk og vil være mere modtagelig for en flaske ekstra, når hun så vågner. Samtidig kan det at flytte hendes 6 timers søvnstræk om natten fra 21-03 til 24-06 måske være netop det der i sidste ende vil gøre at hun begynder at vågne op lidt før om morgenen.
Det kan godt tænkes at hun ikke vil sove helt 6 timer, men måske kun 4-eller 5, men det er også okay, at få en tidlig morgenflaske kl. 05 og så sove videre og starte dagen kl. ca 8, som du har et ønske om ...
Så mit forslag til jer er altså at forsøge at ændre rytmen lidt ved at tilbyde en flaske sen aften omkring midnat og så se hvad der sker :o)
Håber det virker ...?
Fortsat held og lykke med hende, glæder mig til føljetonen :o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske