Brev:
Står på tæerne
20. juni 2009
Alder:
6 mdr.
Står på tæerne
Hej Helen.
Jeg har et spørgsmål om min datter på 6 måneder. Hun er en meget glad og nem pige. Hun spiser og sover fint og snakker og pludrer løs.
Mit spørgsmål går på motorik. Hun er dygtig til at vende sig fra ryg til mave og omvendt og er begyndt at møve sig rundt når hun ligger på gulvet, og hun er også begyndt at løfte numsen som om hun prøver at kravle.
Min bekymring går på at hun konsekvent står på sine tæer når hun står op. Hun elsker at stå op og blive støttet i armene, men hun står altså ikke på flad fod. Hvis man presser hælen ned kan man godt men så "knækker" hun i benene. HUn har aldrig brugt gå-vogn. Er det normalt at babyer står på tæerne og hvad kan jeg gøre ved det? Er lidt bekymret for det.
Venlig hilsen
Den bekymrede