Brev:
Vil ikke mme
20. juni 2009
Alder:
6 mdr.
Vil ikke mme
Kære Helen.
Tak for en fantastisk brevkasse!
Jeg kunne rigtig godt tænke mig nogle gode råd i forhold til hvordan jeg får min dreng på 6½ måned til at gide mme.
Jeg ammer ham minimum 5 gange i døgnet ved siden af de tre måltider han får dagligt. (Kl. 22, kl. 5, en gang om formiddagen og to gange om eftermiddagen)
Han drikker lidt vand til måltiderne (ca. 25 ml.) og en sjælden gang imellem får han lov til sødmælk, som han elsker. Det kan han godt drikke mere af, men det får han ikke lov til, da han jo er for lille :)
Jeg er ærlig talt lidt træt af, ikke at kunne forlade hjemmet i en lille dags tid og lade min kæreste om at give ham en flaske i ny og næ, men min søn lader til ikke at kunne lide smagen af erstatning. Han vil i hvert fald IKKE drikke det.
Jeg har prøvet fire forskellige mærker. Prøvet at give ham det varmt, koldt, af flaske og af kop. Men lige lidt hjælper det. Min kæreste har også prøvet at gi ham det, hvor jeg ikke var til stede. Men nej.
Hvis jeg nu ikke får ham til at tage erstatning, kan jeg så godt tillade mig en enkelt gang imellem at lade ham undvære min mælk i op til 8-9 timer ad gangen om dagen, eller hvad synes du om det?
Han er en sund og velvoksen dreng på 9-9,5 kg.
Det er måske vigtigt lige at sige at jeg heller ikke kan malke ud, mine bryster strejker af en eller anden grund overfor brystpumpen, så den er blevet solgt.
Sidst men ikke mindst, må du gerne fortælle mig om de 5 amninger er passende eller om det er for lidt i forhold til hans alder?
Venlig hilsen
Min dejlige søns mor :)