Svar: Flitsbue bevægelser
20. juni 2009
Alder:
4 mdr.
Kære Mattis mor
Jeg kan godt forstå I er bekymrede og jeg synes det lyder rigtig fint, at en sundhedsplejerske har filmet, hvordan Matti bevæger sig når han spiser. Jeg tænker at det på samme måde vil være rigtig godt, hvis du selv kunne filme ham, når han sover og laver de bevægelser du fortæller om.
Man er nød til at se det, for at kunne vurdere hvad det er. Hvis det står på mange timer af gangen så burde det være muligt at filme og det er du nød til at gøre og så vise det til jeres læge.
Netop det at det varer lang tid og stopper, når du tager ham op - det lyder ikke som et epileptisk anfald, men snarere som nogle bevægelser der kommer i søvne - måske der hvor han drømmer rigtig meget, hvor man ofte også kan se at øjnene bevæger sig bag øjenlågene ... Men igen, jeg kan ikke fortælle dig hvad det er, man er nød til at se det og jeg synes at både I og jeres lille dreng har krav på at få det vurderet. Hvis han har en eller anden form for epilepsi, så skal det naturligvis behandles - men som sagt, kan det sagtens være almindelige natlige bevægelser på grund af drømme ...
Så fat i et kamera med videofunktion - måske din mobiltelefon og få det optaget, så du har noget konkret at vise lægen. Og så vil jeg naturligvis gerne høre hvad det så ender med, så kan også jeg og andre der læser med, blive lidt klogere :o)
Fortsat held og lykke med ham, jeg krydser fingre for at tilbageldingen bare er en naturligt urolig dreng :o)
Knus herfra!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske