Brev:
3 mdr. ammes i søvn
15. maj 2004
Alder:
3 mdr.
3 mdr. ammes i søvn
Kære Netsundhedsplejerske
Jeg har en stor og sund dreng på 3 mdr, der har problemer med at falde i søvn om aftenen. Han vil helst falde i søvn ved brystet, hvad der er et problem, fordi det kan tage op til halvanden time, før jeg kan snige mig til at lægge ham i seng. Tit vågner han også igen efter en halv times tid, og så starter seancen forfra.
Jeg prøver i øjeblikket at amme ham først og så putte ham, med det resultat at han skriger hver aften. Om dagen, når han ikke er så træt, kan det tit lade sig gøre at putte ham uden skrigen, både i sengen og i barnevognen. Det er heller ikke noget problem at lægge ham i seng efter amning om natten.
Jeg kan slet ikke lide at han skriger sig i søvn (jeg bliver i værelset, putter ham af og til, stryger ham over håret etc., eller lader ham i fred, alt efter hvad han reagerer positivt på) og jeg kan heller ikke holde til at amme den halve aften.
Er der en udvej?