Brev:
Grøntsagsmos - nej tak
21. juni 2009
Alder:
5 mdr.
Grøntsagsmos - nej tak
Hej Helen
Jeg startede Frederik op på grød for ca 3 uger siden, da han virkede generelt utilfreds om dagen og ofte kun sov ml 1-2 timer ad gangen om natten. Han får nu købe-grød 2 gange om dagen og spiser ml 1/4-1/2 dl ad gangen med lidt hjemmelavet frugtmos til. I starten var han meget interesseret men nu virker han til tider lidt frustreret over det og jeg kan ikke lokke mere end ovennævnte mængder i ham, hvilket jeg regner med ændre sig, når han kan få lidt mad at sidde med selv samt komme op i den høje stol.
Men har nu forsøgt adskillige gange med både hjemmelavet kartoffelmos med div. grøntsager i og købemos uden held. Han vrænger næse allerede ved første skefuld og laver kast-op bevægelser med munden. Så jeg er stoppet igen, da jeg oplevede det samme med vores store pige og det endte i mad-strejke og ulyst til at spise, fordi vi pressede for meget på og det ønsker jeg ikke igen.
Men hvad er den bedste strategi lige så? Er det at vente til han bliver de 6 mdr og håbe at han har vænnet sig lidt mere til det at spise, at prøve grøntsagsmos uden kartofler, blande det i risgrød eller noget helt andet?
Han får pulver-grød (både ris og hirse) da han heller ikke vil have hjemmelavet her, så jeg har vurderet at hellere et glad barn der spiser købe-produkter end et barn der ikke gider spise hjemmelavet. Jeg supplerer så med hjemmelavet frugtmos. Min sundhedspl. menere dog, at jeg burde lærer ham at spise det hjemmelavede - hvad siger du til den?
Med venlig hilsen
Frederiks mor