Brev:
Mælk og yoghurt?
21. juni 2009
Alder:
11 mdr.
Mælk og yoghurt?
Hej igen Helen
Så har jeg et spørgsmål mere
Nu når vi stopper med den sidste flaske her omkring 1 års aldren hvor meget mælk/mælkeprodukter skal Matthes så have?
Jeg mener jeg har hørt ca en halv liter?
Jeg synes det er meget, særligt når jeg tænker på at matthes helst det meste af dagen skal slukke tørsten i vand... han får mælk til morgen og aftensmad 1-2 dl i det hele. han får også ost enten smører- eller skærerost. han gider ikke ostehaps fx.
Så ville jeg jo gerne give ham yoghurt, men han gider ikke dem uden smag (fx naturel, a38) jeg har prøvet med forskellig hjemmelavet frugt i, det gider han heller ikke.
Nåh men så den anden dag fik han peach melba til en fest og nam nam :-) det blev spist... men men men så er spørgsmålet så, hvad er vigtigst at han ikke får sukker som der jo er en del af i dem med frugt i, eller er det vigtigere at han får mælkeproduktet?
Med venlig hilsen
Lea