Brev:
Pludselig uro om natten
22. juni 2009
Alder:
7 mdr.
Pludselig uro om natten
Hej Helen.
Så er jeg på banen igen:-)
Sebastian er nu lidt over 7 måneder, og er heldigvis stadig en meget nem og glad dreng. For halvanden uge siden valgte han at sove igennem fra kl.20.50-7.20, hvilket var utrolig dejligt, da vi ikke engang skulle tvinge ham til at skære natamningen væk. Han forsatte med at sove igennem de følgende dage, men vågnede desværre altid når vi skulle i seng (han sov på vores soveværelse), så natten kunne godt blive lidt urolig, ikke med gråd, men med meget venden og drejen rundt, og vi vækkede tit hinanden.
Så vi valgte sidste tirsdag, at flytte ham ind på hans nye hyggelige værelse. Han sov fra kl.20.30-6.15 derinde den første nat. MEN nu er det slut..han gider ikke sove mere! Han vil næsten ikke falde i søvn efter godnat-amningen (det lykkedes da heldigvis rimelig hurtigt), og så vågner han efter 4t ca, og derefter hver time, indtil jeg giver ham mælk imellem kl.5-6. Jeg vil helst ikke starte på natamningen igen, nu han selv har valgt den fra. Det er simpelthen for nem en løsning!!
Vi har mørklægnings gardin hos ham så han kan sove lidt længere, det virker også lidt, men når så han kommer ind i vores seng til morgen amningen, så vil han bare overhoved ikke sove igen før han har grædt lidt (fordi der sikkert er for lyst), hvilket han bare aldrig har gjort før. Han har altid haft det bedste sovehjerte!!
Vi ved ikke rigtig om det har noget at gøre med, at han har skiftet værelse?? Så vi prøver at gøre det så hyggeligt derinde som overhoved muligt, og leger med ham derinde inden sengetid. Har du nogle andre gode råd?? Skal vi bare holde ud, og blive ved med at putte ham på hans eget værelse?? Er det bare en fase??
En anden ting er: Jeg har skåret amningerne lidt ned. Så det ser således ud:
-kl.5-6 amning.
-kl.8-9 Havregrød med frugtmos, frisk frugt og vand.
Formiddagslur 1-1½t
-ca.kl.12 flerkornsgrød (hjemmelavet) med frugtmos og vand af kop. Derefter ammes.
Eftermiddagslur 45min ca.
-ca.15.30 Ammes igen.
-18.30 kartoffelmos med forskelligt kød og grøntsager+ frugtmos til dessert.
-kl.20-21.00 Ammes før sengetid.
Så det er 4 amninger istedet for 6. Hvordan synes du det ser ud?
Det sidste spørgsmål er: Han er begyndt at sige den mest irriterende lyd. Han siger den både når han er glad, sur, sulten og træt. Han lukker bare munden stramt sammen og siger "Mmmmmmm", sådan rigtig anstrengt. Og så er han begyndt at pyldre/smågræde, uden tårer vel at mærke, (måske for at få opmærksomhed). Er der noget man kan gøre for at vænne ham af med det? For opmærksomhed og kærlighed får han ihvertfald masser af:-). Hvis vi siger "Stop, Sebastian", når han pyldrer, så stopper han og griner. Så han ved godt hvad vi mener:-)
Håber du har nogle gode forslag!!
Mange sommerhilsner fra
Trunte