Brev:
Hjælp til putning og nattesøvn
22. juni 2009
Alder:
6 mdr.
Hjælp til putning og nattesøvn
Hej Helen.
Noah er nu 6½ mdr gammel - og et typisk døgn ser sådan ud:
Vågner ca 6.30
Spiser havregrød + vand af kop ca 7.30
Ammes og puttes til lur ml 9.00 -10.00 hvor han sover ml ½ til 1 time.
Grød + vand igen til middag
Amning og middagslur ved 13 - 14 tiden - sover her igen ml ½ til 1 time.
Derefter ammes han 1 til 2 gange eftermiddag (sover sjældent igen før sengetid)
Aftensmad kl 18 - kartoffel/grøntsager/kød + vand.
Ammes igen inden sengetid - kommer i seng ml 19 -20.
Og så er det problemerne starter:
Det er desværre blevet en vane at han ammes i vores seng og sover videre der resten af natten. Nogle gange flytter jeg ham over i hans egen seng når han er faldet i søvn. Han vågner mange gange om natten - både i vores og egen seng. Amning om natten kan jeg nu nøjes med ved midnatstid og igen ved 3 tiden. Men derudover skal han have sutten rigtig mange gange ml amningerne - specielt først på natten.
Jeg er meget alene med ham om aftenen pga af min mands arbejde så det er altid mig der putter ham og egentlig synes jeg det er meget hyggeligt at han ligger i vores seng. Det virker bestemt ikke som om han bliver vækket og forstyrret af os så jeg ved ikke hvorfor han sover så uroligt. Men det er jo lidt et skråplan vi er kommet ud på med at han falder i søvn i vores seng og jeg tænker vi nok skal ændre det nu inden han bliver for stor. Men hvordan gør jeg det? De gange jeg har forsøgt at putte ham i egen seng og lægge mig ved siden af er endt i skrig og skrål og efter ½ - 1 time sådan er han i min seng ;)
(Han har en tremmeseng jeg kan trække helt hen til min seng og madrassen er i niveau med min.)
Hvad gør jeg? - hvor længe skal jeg lade ham være i hans egen seng når han græder? (jeg er ved ham og nusser ham imens) Jeg tror ikke det går at forlade værelset da han i øjeblikket bliver ked af det når vi går og han ikke kan se os.
Håber du kommer med de vise sten:)
Mange hilsner Tina