Brev:
Mad nok? - 7 mdr.
23. juni 2009
Alder:
7 mdr.
Mad nok? - 7 mdr.
Kære Helen
Jeg har et spørgsmål eller måske er det vidst egentlig flere, til dig angående vores dejlige og stort set altid glade dreng.
Han er fra d.6/12-08. Han blev ammet fuldt ud til han var 4 ½ måneder, herefter begyndte han så småt at få grød og mos, da han var cirka 5mdr valgte han mere eller mindre brystet fra og fik fra da af flaske med mme morgen, eftermiddag, vælling til nat og flaske midt på natten. Derudover spiste han godt af stort set hvad jeg måtte finde på at serverer for ham.
Han nu lige knap 7 måneder, er for små 14 dage siden begyndt så småt i vuggestue, jeg skal først starte på job til augut, så jeg har god tid til en lang indkøring.
Han er indtil nu været meget glad for sin havregrød med frugt til morgenmad, men lige nu vælger han den fra, vil kun have flaske til morgen, drikker cirka 150 ml.
Det bekymrer mig og irriterer mig da jeg jo ved hvor vigtigt et godt måltid fra morgenstúnden er.
i løbet af dagen spiser han fint, for tykmælk med rugbrøds drys og frugt, eller frugt og rugbrød til formiddag, til middag for han grød af en slags, til eftermiddag for han igen rugbrød eller tykmælk med rugbrød og frugt.
Til aften har han indtil nu med glæde spist diverser grøntsags moser, han har i den sidste måneds tid også fået lidt forkskeligt kød til, men han er begyndt at vælge mosen rigtig meget fra, jeg skal virkelig snyde den i ham, til fordel for kartofler eller gulerødder og kød i tern, men jeg er bekymret for om han kan spise sig mæt nok i "fast" føde?. Desuden er jeg bekymret for om han får nok mme, da det jo er lidt svært at blande i maden på samme måde som jeg kunne da han fik mos. Jeg er begyndt at give han jern tilskud.
Mælk vil han overhovedt ikke drikke af kop. Men drikker tilgengæld snildt en hel kop med vand.
Han bliver puttet ved 19.30-20.00 tiden hvor han får 200 ml vælling og er som reglen meget nem at få til at sove. Men nat flasken, hvornår er det rimeligt at forlange at han kan sove uden den? Han vågner somreglen et sted mellem 23-02, her får han 150ml. Han vågner så igen klokken 5 og er desværre umulig at få til at sove længere, har du nogle gode råd til hvordan man eventuelt kan "tvinge" en time mere i ham om morgenen?
Puha det var en lang smøre... en kort opdatering:
Er det okay at han kun vil have flaske om morgenen?
Kan han spise sig mæt nok i "fast" føde?
Får han mme nok?
Hvad med natflasken, hvordan og hvornår kommer jeg af med den?
Kan jeg forlange, og hvordan, at han skal sove længere om morgenen? ( til det skal nok lige nævnes at han dagen igennem er vågen to timer og sover 1.5, er vågen to og sover 1.5, sådan cirka)
På forhånd tak
Sylvester´s Mor