Brev:
Gåde råd om nattesøvn - 7 mdr.
23. juni 2009
Alder:
7 mdr.
Gåde råd om nattesøvn - 7 mdr.
Kære Helen
Jeg håber du har nogle gode råd igen. Her går det meget bedre med min datters søvn. Hun er nu 7 måneder og sover 2 lure om dagen i barnevognen. Her lægger hun sig pænt til at sove næsten med det samme. Om aftenen falder hun i søvn i sin egen seng. Her har hun lidt sværere ved at falde til ro og skal ofte nusses lidt og have sutten et par gange. Hvis hun er meget urolig er jeg nødt til at vugge hende lidt i armene til hun slapper af. Det tager normalt 10-15 min om aftenen før hun sover.
Hun er lige startet i vuggestue og synes det er vældig sjovt, hun er der kun om formiddagen.
En typisk dag:
6-6.30 op, får bryst
8 grød
8.30 I vuggestue
9.15 flaske i vuggestuen (skal snart væk)
10 lur
11-10.30 frokost (mos, små brød hapsere osv.)
13 Hentes i vuggestue
13.30 bryst
14. lur
16. mellemmåltid (lidt grød, frugtmos, brød eller frugt)
18 Aftensmad
19 Bryst
19.30 Puttes til nat
Dagene er efterhånden ret rytmiske. Hun har samlet lidt under 3 times dagssøvn.
Men problemet: Hun sover elendigt om natten. Og det er forståeligt nok blevet værre efter hun er startet i vuggestue. Hun vågner min 5 gange og skal nusses, have sutten og desværre ofte ammes før hun sover igen. Hvordan kan man hjælper hende til at sove mere sammenhængende? og hvordan dropper man bedst natamning?
Kærlig hilsen
Anna