Brev:
Udebleven afføring
15. maj 2004
Alder:
6 mdr.
Udebleven afføring
Hej Helen
Håber du kan hjælpe mig.
Jeg har en søn på 6 mdr og begyndte for en uge siden at give ham grød (indtil da har jeg ammet 100%, han er iøvrigt født 7 uger for tidligt, derfor har vi ventet indtil nu med grød).
Jeg synes at have hørt at børnene helst skal have afføring hver dag når de får anden mad, og nu er det snart en uge siden der sidst har været noget i bleen. Han sidder nogle gange og "trykker" men der kommer ikke noget ud. Han virker egentlig ikke til at det genere ham voldsomt, men jeg kunne godt tænke mig at vide hvor lang tid der må gå inden man skal "hjælpe" ham og hvad man i givet fald skal give ham.
Det skal siges at de første 3 dage fik han bare et par skefulde risgrød, 4 dag spiste han ca ½ dl, 5 dag ½ dl 2 gange, og så blev han ammet efterfølgende. I går fik han et måltid på 1 dl men ville ikke ammes bagefter. Jeg prøver iøvrigt at give ham lidt vand i forbindelse med han får grød, men ved ikke helt hvor meget der kommer indenbords :-)
Ellers kan jeg sige at han bliver ammet hver 3-4 time.