Brev:
Flere spørgsmål til mad
27. juni 2009
Alder:
5 mdr.
Flere spørgsmål til mad
Hej Helen
Tak for dine tidligere svar - som altid dejligt konkrete og brugbare.
Vi giver nu Frederik risgrød til aften og forsøger med lidt grøntsagsmos i dette.
Jeg er helt enig med dig i, at det rareste ville være hvis man kunne købe alle grød-varianter som rene grød uden frugt, men i mangel af bedre tilsætter jeg hjemmelavet frugtmos også.
Frederik vil helst være med når han spiser, dvs. han tager mad af skeen, putter fingrerne i munden (og alle mulige andre steder :-) Jeg lader ham gøre det selvom det ligner en mindre slagmark når vi er færdige. De andre i min mødregruppe mener dog, at de lige så godt kan lære at spise "pænt" med det samme og ikke skal sidde med fingrerne i det. Er der noget om snakken?
Har ligeledes hørt at mos med modermælk ikke må genopvarmes eller fryses - er dette korrekt? og hvis ja - hvordan laver man så mos til fryseren?
Endelig vil jeg gerne vide noget omkring smagsprøver - altså når man lader dem smage nye ting, nye grødtyper etc. Gør man det til det tidspunkt hvor de normalt får mad og følger efter med noget af det kendte, som de kan lide, hvis det andet ikke faldt i god jord, eller fylder man bare op med mælk, hvis de kun spiste et par tsk fulde af det nye?
Mange hilsner
Frederiks mor