Brev:
Frokost og MME
29. juni 2009
Alder:
7 mdr.
Frokost og MME
Hej Helen!
Mange tak for de mange brugbare svar!
Vi har nu lidt flere spørgsmål til mad og MME. Det første er ret kort: Vi har de første 6 måneder givet Mattis Hipp, både fordi det er økologisk, og fordi vi syntes det var lidt bedre i smagen end de andre mærker. Men nu har HIPP ændret opskriften, så nu får jeg kvalme af lugten! Vi er derfor gået over til NAN.
Jeg har altid troet der kun var NAN 1 og NAN 2, hvor NAN 2 var en tilskudsblanding. Men nu har vi lige opdaget at der er NAN 1, 2 og 3. På NAN 2 står der ikke noget om at det kun er tilskudsblanding, men rigtig MME (mangler det rigtige ord), og det anbefales fra 4 måneder. Så mit første spørgsmål er: Er det så mon NAN 1 eller NAN 2 vi skal bruge?
Det andet drejer sig om jerntilskud. Jeg troede at han ikke skulle have det, fordi han stadig drikker forholdsvis meget MME. Men vi har regnet os frem til, at selvom han drikker ca. 1 liter MME/døgn IKKE kommer op på den mængde der anbefales som tilskud. Så, har jeg misforstået noget?
Det sidste spørgsmål drejer sig om madplan. Vi er nu kommet godt igang med grød til morgenmad. Mattis vågner ca klokken 7, så får han op til 1.3 dl MME, og før han så skal sove får han grød. Det går rigtig godt, men der er så til gengæld gået ud over frokosten. Her får han som oftest mos og en gang imellem grød, begge dele med frugtmos ved siden af. Men det gider han nu ikke rigtig længere! Efter formiddagsluren leger vi lidt, indtil jeg tror han er sulten, men enten er han slet ikke sulten (han ignorer skeen, men drikker lidt vand) eller, for det meste, vil han have mælk (han græder og siger "namnamnam" indtil jeg giver ham mælk). Det hænger måske sammen med, at han har afføring på det tidspunkt, og det går bare bedre når han drikker mælk?!
Der er ingen problemer med aftensmad, han nyder at vi sidder ved bordet alle sammen.
Med venlig hilsen
Birte