Svar: Enterobacter Sakazakii
13. juli 2009
Alder:
4 mdr.
Hej med dig
Dine børn har ganske givet ikke fået Enterobacter Sakazakii. Det findes ikke i produkterne men er en bakterie der kan opstå i forbindelse med at man blander pulverformig modermælkserstatning og lader det stå. Derfor anbefales det at man giver barnet friskblandet mme, og i de første måneder kun blander en flaske af gangen.
Nan er et rigtig godt produkt og der er meget store krav til modermælkserstatning, sammensætning osv. Du skal ikke være bange for eller ked af at du giver dine børn mme / Nan, det er ernæringsmæssigt det bedste valg, når modermælk ikke er nok!
Det er især de første 2 måneder at der kan være problemer og du har jo ikke givet flaske her, så ro på - du skal virkelig ikke være urolig over det! Dertil kommer at det især er syge børn og fortidligt fødte børn, der er udsatte for smitte og du har to sunde og dejlige børn, som trives og har det godt.
Mange børn har svært ved at kapere modermælkserstatning, de gylper lidt mere, de får lidt mere luft i maven, de får oftere forstoppelse osv. At dine børn har lidt maveproblemer er således helt normalt og bør ikke skyldes bakterier eller andet.
Så rolig nu, se på dine dejlige børn, se hvor godt de trives og hvor glade de er ...
Knus herfra
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske