Brev:
Forkælet?
20. juli 2009
Alder:
18 mdr.
Forkælet?
Hej igen Helen.
Så er jeg på banen med endnu et spørgamål ang. Yazmin.
Hun har et meget hidsigt temperament og smider sig på gulvet og skriger hvis bare der er det mindste der går hende imod eller hvis der er noget hun ikke vil - f.eks ha sko på inden vi ska gå.
Jeg får sådan en medlidenhed med hende og tar hende op og trøster hende og hun slapper meget hurtigt af.
Jeg hører ofte fra folk at jeg gør hende møgforkælet ved altid at trøste hende når hun er hys, men det er det jeg har lyst til - er det forkert af mig?
Og hvorfor er det hun har så hidsigt et temperament? Er det arveligt?? Er nemlig selv hys en gang imellem og det er min store datter også...
Et andet lille problem er at hun smider med stort set alting. Hun smider med maden og mælken når vi spiser og med legetøjet når vi leger. Hun smider med alt hun får fat i.
Jeg har prøvet at forklare hende at det må hun ikke på en stille og rolig måde - har oss prøvet at sige NEJ på en bestemt måde, men så blir hun ked af det og begynder at græde.
Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg får hende til at stoppe med det. Har du et godt råd?
Vil jo ikke gøre hende ked af det og desuden ka jeg ikke rigtig blive vred på hende og jeg tror ikke på at skældud hjælper på noget - tværtimod.
Venter spændt på dit svar :o)
Med venlig hilsen
Heidi.