Brev:
Etablering af rytme - 2 mdr.
20. juli 2009
Alder:
2 mdr.
Etablering af rytme - 2 mdr.
Hej
Så er jeg på banen igen, denne gang med et par spørgsmål vedr. vores yngste søn. Han er født den 24/6 og var en dejlig stor dreng på knap 4500 gr.
Som du nok kan regne ud, er der nok at se til hos os med tvillingerne på 2½ og lillemanden. Derfor vil jeg gerne have kørt en fast rytme ind hos lillemanden, så jeg får nogle timer i løbet af dagen til diverse huslige pligter.
Pt ser dagen således ud
04-06 vågner, bliver skiftet og ammet og puttet igen. Det går nemt og forholdsvist hurtigt
ca 07 vågner, bliver ammet, vasket/badet, ammes igen
ca 9.00 puttes i barnevogn med lidt forskellig resultat. Sover nogle gange 20 minutter andre 2½ time.
Herefter er dagen noget rod! Han vil ammes meget ofte, og jeg kan ikke få ham til at sove en længere lur. Dvs han sover en del små lure på 20-30 minutter, hvorefter han igen er klar til at spise. Problemet er at han så ikke er helt uhvilet og derfor ofte falder i søvn ved brystet efter kort tids amning. Han vågner så hurtigt for igen at ville spise...........og sådan forsætter resten af dagen indtil han bliver puttet omkring 21.30.
Jeg ved godt, at jeg må forvente at han spiser ofte om aftenen, da han sover ret godt og længe om natten. Det er jeg helt indforstået med. Men hvordan får jeg ham lært at sove en lidt længere lur om eftermiddagen?
Det er mit indtryk at jeg har nok mælk til ham, i hvert fald leverer han dagligt 6-10 bleer med afføring og tis i.
Med venlig hilsen
Sonja