Brev:
Svært med nok mælk
20. juli 2009
Alder:
6 mdr.
Svært med nok mælk
Hej Helen.
Jeg skal lige bruge lidt sparring omkring mælk og mad til min dreng på nu 6mdr. (han er fra 12. Januar).
Vi har længe kæmpet med amning og har droppet det om dagen og er gået over til flaske. Her har vi dog også haft store problemer med at få ham til at drikke ret meget, hvorimod han spiser al skemad med stor appetit. Han vejer ca. 8 kg og er 70cm og derfor helt inden for normalen - men appetit på flaske mellem måltider er svær. En periode ville han intet have om formiddagen efter at være blevet ammet kl. 7.00 (dvs først igen 11.30 ca.)
Pt. ser vores dag nogenlunde sådan her ud.
Ca. 8.00 Flaske ca. 90-120Ml + lidt havregrød med MME
Ca. 9.30 Formiddagslur 1,5 time
Ca. 11.30 Agurk at sutte på. Grød med MME og sveskemos + MME i kop
Ca. 13.30 Tilbydes vand. Eftermiddagslur ca. 1-1,5 time
Ca. 15.00 Flaske 120ML
Ca. 16.30 Frugtmos + vand el MME i kop
Ca. 17.15. Powernapper ½ time
Ca. 18.00 Grøntsagsmos med kylling el fisk og vand af kop
Ca. 19.30 - 20.00 Puttes - tilbydes vand i kop. (vil ikke have flaske - vi har kæmpet men han tager max 30ml og det er helt umuligt at slås med ham om det)
Ca. 23.00 Ammes (overvejer flaske for at fylde godt op så han evt kan sove hele natten)
Ca. 04-05.00 Ammes
Jeg ved ikke hvad vi mere kan gøre i forhold til mælk - som du kan se giver jeg det i grød og når det er muligt for at sikre han får nok.
Jeg glæder mig til at høre fra dig om du synes det ser ok ud eller om du har ideer til ændringer.
På forhånd tak for dit svar.
Kærlig hilsen
Camilla