Brev:
Madplan og amning
20. juli 2009
Alder:
7 mdr.
Madplan og amning
Hej Helen.
Min lille Noah er nu 7½ mdr og er godt igang med maden. Han har været lidt længe om at ville spise, men nu er appetitten bedre.
Han får 3 - 4 måltider fast føde om dagen. Det er havregrød - øllebrød - kartoffel/grøntsager/kød/fisk - majsgrød - frugtmos. Når han får mad sidder han gerne med en ristet rugbrødsbjælke - agurk eller lign.
Hans kartoffel/grøntsagsmos er jeg nød til at blende. Har prøvet flere gange at mose det rigtig godt men så får han opkast bevægelser og spiser ikke meget af det. Så måske er han ikke rigtig klar til mad med mere struktur? Dog spiser han jo øllebrød og havregrød uden problemer...
Hvornår skal vi begynde med rugbrødsmadder? og må han nu få det samme som os (kødsovs - sovs osv) Jeg synes det er lidt svært at finde rundt i anbefalingerne og det sidder nok i baghovedet at hans ældre søskende pga allergirisiko skulle vente med mange madvarer - men det er over 10 år siden og det er jo ændret :-)
Jeg ammer ham ca 4 gange om dagen og 2 - 3 gange om natten. Det er vel ok - måske lidt ofte? Men jeg er nervøs for at amningen kan gå i stå hvis det bliver mindre. Det virker som om der måske ikke er så meget mælk om dagen mere. Det er mest om natten han spiser godt og længe. Om dagen bliver han hurtig irriteret eller ligger og leger og bider i brystet...
På forhånd tak
Tina