Brev:
Plan for mad og er 13 timer søvn nok?
20. juli 2009
Alder:
4 mdr.
Plan for mad og er 13 timer søvn nok?
Kære Helen
Tak for en fantastisk brevkasse. Dejligt da vi lige er flyttet til Portugal og jeg savner min sundhedsplejerske meget. Vi flyttede da hun var 8 uger gammel.
Vi fik Grace den 26.3, så hun er nu 4 mdr. Det var en meget hurtigt fødsel 4 timer og jeg blev sat i gang dagen før min terminsdag, da jeg fik graviditetskløe.
Hun var 3070 gr og 52 cm ved fødslen. I dag er hun ca 6 kg (måske mere) og 63 cm. En meget er glad baby pige og let.
Den første uge var meget hård, da hun tabte sig efter vi kom hjem fra "riget". Jeg fik brystbetændelse og da jeg har flade brystvorter kunne hun ikke sutte rigtig og fik derfor ikke nok mælk fra mig, så var vi nød til at give hende MME. Det endte med at jeg måtte bruge suttebrik indtil hun var 8 uger. Jeg fik mælkeproduktionen op at køre igen, men ikke nok til at mætte hende. Det tog hårdt på mig da ville ønske jeg kunne amme fuldt ud.
Hun er siden hun var 6 uger blevet lagt kl.20 og det gør hun stadig, men fra hun var 6 uger sov hun fra 20 til 4-5 tiden. Da hun var ca.3.5 mdr begyndte hun at vågne kl. 1 og igen kl 5. Jeg har prøvet at give hende mad inden vi går i seng, men det har ikke hjulpet meget. Ikke andet end at hun vågner kl. 2 i stedet for 1.
Mit spørgsmål er om jeg kan starte med at give hende en flaske med vælling inden sengetid??
Vi har tænkt på at starte med ske mad når hun er 5 mdr.
Hun får MME allomin syrnet.
I dag er dagen for mad og søvn sådan
kl.19.30-20.00 flaske ca.160 ml - spiser altid det hele.
kl.ca 00.30-1 ca. 160 ml flask mme (den fik hun ikke for 2 uger siden)
kl.5 amning - det ene bryst (da jeg har meget mælk om natten)
kl.6-6.30 står op
kl.7- amning - det andet bryst
kl 7.30 lur 1/2 timer til 1 1/2
(kl.ca.8.30 lidt bryst)
kl.10 Flaske 160 ml MME
kl.10.30 lur - sover 2 timer
kl.1-1.30 flaske eller amming begge bryster
kl.15 lur - sover ca 1 timer
kl.16-16.30 amming eller flaske
kl.18 måske sover hun en aften lur meget svært at få hende til sove
kl.19.30 flaske 160 ml MME
kl.20 sove for natten.
Bliver ca til 7 gange mad om dagen. Fra hun var 6 uger til 12 uger var det kun 2 flasker om dagen, men nu er det blevet til 4 flasker. Søvn har altid været lidt svært med hende om dagen men let aften og nat.
Mine spørgsmål:
Får hun nok mad og kan jeg starte med lidt vælling??
Er 12 1/2 til 13 1/2 timers søvn nok ??
Hvilket produkt vil du evt. anbefale?
Så kan du hjælpe med en plan for dagen..
Tak
Venlig hilsen fra
Trine