Brev:
Mælk - 12 mdr.
20. juli 2009
Alder:
12 mdr.
Mælk - 12 mdr.
Hej Helen,
Min dreng bliver 1 år om en uge, det er for en uge siden lykkedes mig at lave totalt ammestop - jeg er glad!! - det lykkedes uden den store tudetur, gik næsten af sig selv, han blev mere og mere uinteresseret (og begyndte at bide!!) - så jeg stoppede med resultatet at han nu sover mange flere sammenhængende timer om natten - skønt!!
Nå men derfor skal jeg jo så til at give ham mælk - MEN han vil ikke drikke det! Jeg har prøvet til i et par uger, men han drikker blot en enkelt mundfuld og vil så have vand. Jeg har forsøgt med både almindelig mælk og med nan3.
Jeg forsøger også at give ham yoghurt, men han er ikke særlig begejstret, nogle dage går det ok, men de fleste dage vil han ikke spise yoghurt. Han spiser gerne Philadelphia ost på brød, men ikke andet ost. Han er de sidste par dage blevet glad for koldskål, men jeg bor normalt i udlandet hvor der ikke findes koldskål - desværre.
Mine spørgsmål:
1. Hvad gør jeg når han ikke vil drikke mælk eller spise andre mælkeprodukter? Skal jeg give bestemte former for kosttilskud?
3. Hvilke andre former for "mælkeprodukter" kan bedst gøre det ud for mælk smør/ost/yoghurt etc.?
4. Indtil hvilken alder anbefales det at børn drikker mælk - altså indtil hvilken alder er det mest vigtigt at de får mælk og lignende produkter?
TAK
Mange hilsner
Lone