Brev:
Putte problemer - 19 mdr.
21. juli 2009
Alder:
19 mdr.
Putte problemer - 19 mdr.
Hej Helen
Så blev det min tur til at søge om et råd eller 2.
Min søn på 19 måneder elsker (søger trøst) i at nusse/nulre mit hår. Det har været vældig hyggeligt, men nu har det nået et omfang hvor jeg som oftest bliver irriteret over det, da det både er dag og nat og han kan blive helt 'hysterisk' hvis jeg siger nej og fjerner hans hånd...
Jeg har brug for et råd til hvordan jeg får vænnet ham af med hår-nulringen.
Derud over så har jeg brug for lidt råd omkring aftenputning.
Min søn har desværre aldrig lært at falde i søvn selv, så jeg sidder med ham i armene til han sover. Hvis jeg ligger ham i seng og siger godnat bliver han helt ulykkelig og græder indtil jeg tager ham op igen. Han sover stadig ikke igennem, og jeg tror noget af grunden kan være at han jo falder i søvn hos mig og bliver lagt sovende i seng..
Han bliver puttet (i mine arme) omkring kl. 19-19.30 og som oftest sover han inden for 5-10 min.
Jeg har forsøgt at skabe en overgang hvor jeg ligger ham i seng lige inden han falder helt i søvn og det fungere som oftest, ikke at han sover igennem alligevel, men jeg synes de aftner hvor det lykkedes giver bedre nætter med knap så meget renderi ind til ham.
Jeg vil meget gerne kunne nå dertil hvor jeg kan putte ham mens han er vågen og han så selv falder i søvn men jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe det an når han nu er så ulykkelig.
Venlig hilsen
En evigt træt mor