Brev:
Sovetider i løbet af dagen
21. juli 2009
Alder:
6 mdr.
Sovetider i løbet af dagen
Hej Helen.
Så er det tid til et lille spørgsmål igen :o)
Min datter er nu 6½ måned, og hun er åbenbart for nysgerrig til at sove til middag.
Hun sover rigtig fint om natten - normalt et sted mellem 9 og 12 timer (nogen gange i træk, andre gange skal hun lige ha lidt mad midt på natten).
Om dagen er hun bare rigtig dårlig til at sove - hun sover på en normal dag 3 gange: En "lang lur" på 45 minutter (hvis jeg er heldig) og så 2 på ½ time. Hun plejer at blive puttet når hun har været vågen 2 timer, så kan jeg nærmest ikke strække den længere.
Når hun vågner af sine små lurer er hun i rigtig godt humør, pludrer og griner. Problemet er så at hun allerede bliver pylret og begynder at gnide øjne nogen gange allerede efter 5 kvarter vågen. Jeg har tænkt over om løsningen kunne være at trække hendes lur så hun er endnu mere træt, det er bare stort set umuligt, da jeg så vil have en pige der er pylret og træt i flere timer før hun får lov at sove.. og det synes jeg også er synd!
Når hun vågner af den sidste lur (lur nr. 3) kan klokken godt kun være 15:00 og så er løbet altså kørt - jeg har meget sjældent held med at få hende til at sove mere før sengetid - det bliver så mellem 19 og 20 på de dage... men altså, så har damen også været vågen 4-5 timer - er det ikke meget når man er så lille og kun har sovet ca. 1½ time over hele dagen?
Det skal slutteligt bemærkes, at det er helt lige meget om jeg kører med barnevognen eller den holder stille - efter ½ time vågner hun, også selvom vi er ude og gå tur.
Jeg har læst et sted at børn i hendes alder sover 2 gange om dagen ialt 3-4 timer.. kan det passe at det normalt er sådan?
Jeg glæder mig til at høre fra dig, god sommer.
Venlig hilsen
Lobo