Brev:
Hørelse og pludren
21. juli 2009
Alder:
2 mdr.
Hørelse og pludren
Kaere Helen
Jeg skriver ti digl angaaende min dreng paa 8 uger. Jeg er for 1 uge siden flyttet til udlandet og har derfor ikke laengere nogen sundhedsplejerske at stille alle mine spoergsmaal til.
Jeg er bekymret for hans hoerelse. Lige fra foedslen har vi synes han reagerede meget lidt paa lyd, men han reagerer dog indimellem paa hoeje lyde (isaer i nye omgivelser) som en doer der smaekker, hoeje stemmer, hosten, en fugl der skriger osv. Han reagerer ved at spjaette, aabne ojnene eller udvide dem. Han blev hoerescreenet umiddelbart efter foedslen og den var helt normal. Vi synes bare ikke han reagerer paa ens stemme - dvs han vender ikke hovedet efter stemmen og jeg har svaert ved at sige om han egentligt pludrer.
Vi har i oevigt fin kontakt med ham - der er god oejenkontakt naar han ligger ned foran en og han vil gerne lege og smiler/griner tilbage. Han udvikler sig ellers fint synes jeg - kan holde hovedet, holder paa sin sut, er meget interesseret i uro og lignende. Naar han er paa armen kigger han meget rundt og gider ikke have oejenkontakt kun naar han skal putte. Han er heller ikke meget interesseret i oejenkontakt med fremmede og kigger oftest vaek eller over paa mig.
Har naevnt det for laege og sundhedsplejerske i DK og de synes han har fin oejenkontakt og er meget opmaerksom. Han tager fint paa men er generelt generet af noget reflux.
Ved ikke hvor meget jeg skal goere lige nu - er i et land med et noget sparsomt sundhedsvaesen. Pa forhaand tak.