Brev:
Sover dårligt om dagen - tænder?
21. juli 2009
Alder:
6 mdr.
Sover dårligt om dagen - tænder?
Hej Helen
Jeg skriver til dig vedr vores 6 1/2 mdr - 29 uger gammel dreng som er ved at få flere tænder i overmunden.
Han spiser fint og vil gerne ta imod en flaske. Min frustration ligger i at han HELE tiden vil hænge på mig - i hvert fald meget af tiden og at han klatsover om dagen. Han har altid været go til at sove om dagen gerne 3 timer i streg. Men nu sover ham måske kun 2 timer ialt om dagen fordelt på to lure. Han vil IKKE ud i barnevognen en tredje gang!!
Har du nogle ideer eller skal jeg bare vente på at tænderne dukker op???? Hvis det altså er pga tandfrembrud?? SUK...
Han er ekstremt pylert og har ellers alle symptomer på tandfrembrud; Rød numse, diarre, savlen, søvnbesvær og irritabel. Han er lidt svær at tilfredsstille.... Jeg sørger for at aktivere og stimulere ham fysisk og psykisk. Giver ham køligt frugt og vand, kamillete og agurkstænger samt gulerod til at bide i.
Han skal starte i dagpleje om 3 uger...
Han sover godt om natten- fra kl. 19.30- 6.00. Kan drømme lidt men det klare sutten. Han får grød 3 x dgl og jeg supp med 2-3 flasker ialt 350-450 ml dgl.
Med venlig hilsen