Brev:
Temperamentsfuld pige - 3 år, 6 mdr.
21. juli 2009
Alder:
3 år, 6 mdr.
Temperamentsfuld pige - 3 år, 6 mdr.
Hej Helen,
Vi blev rigtig glade for det svar du gav til vores datter på 10 uger og tænkte at du måske også kunne hjælpe lidt med vores dejlige datter på 3 ½ år.
Hun er en meget dygtig pige og har altid været hurtig med alt i sin udvikling. Hun snakkede tidligt, som 2 ½ årig bad hun selv om at komme helt af med bleen (også om natten) og det kan tælles på én hånd de få uheld hun har haft og sutten bad hun om at få afleveret til suttetræet da hun var 2 år og 9 mdr. Hun går i børnehave og får også fra dem meget ros.
Vi ved det kan være en stor omvæltning at blive storeøster og har prøvet at hjælpe hende så godt ind i det som muligt. Men nu er der flere episoder vi undre os over. Hun kan blive så utrolig gal og råbe og spytte af os, (det er dog ikke hver dag ). Det opstår ofte når stolen ikke står som hun vil have det, f.eks. ved bordet eller når hendes far / jeg sætter sig ved siden af hende og det ikke behager hende eller hvis vi beder hende tale pænt,- (når jeg sidder her og tænker over det, så er det vist i mange forskellige situationer,- men endnu aldrig på hendes lillesøster).
Vi har prøvet at sende hende på hendes værelse og derefter kommet ud for at snakke med hende om det, men så kan hun lave samme nummer to timer efter igen. Alt i alt så synes vi bare det er så synd for hende at hun bliver så gal, da vi ofte kan mærke på hende at hun også selv bliver ked af sin reaktion over ”små” ting. Har du nogle idéer til hvordan vi kan takle det anderledes.
Så har vi fundet ud af at hun ikke kan de forskellige farver og former,- er det helt normalt i denne alder?
Mange hilsner fra Sanne