Brev:
Stop med at amme uden sutteflaske
16. maj 2004
Alder:
7 mdr.
Stop med at amme uden sutteflaske
Hej
Jeg vil gerne høre hvordan jeg bedst trapper ud af amning.
Min datter er nu 7 mdr. og får bryst 4 gange om dagen og 2 gange om natten. Da jeg snart skal til at arbejde vil jeg gerne snart trappe ud af amningen, men hun vil ikke tage en sutteflaske.
Når hun får sine tre hovedmåltider bestående af alm. babymad, drikker hun mellem 30 og 50 ml fra en kop. Hun kan da umuligt få dækket sit behov for mælk (væske) ved kun at få mælk eller andet væske fra en kop i løbet af dagen eller vil hun automatisk drikke mere, når hun ikke får tilbudt brystet?
Jeg kan bare ikke se at hun kan få det dækket uden en sutteflaske.
Hvor meget mælk (modermælkserstatning) skal hun have pr. dag?
Tak for en god brevkasse.
Med venlig hilsen
Tine