Brev:
Vælling, mos og grød til tvillinger
16. maj 2004
Alder:
4 mdr.
Vælling, mos og grød til tvillinger
Hej
Ja så skriver vi igen. Vores tvillinger er efterhånden vokset meget, Kristian vejer over 7,5 kg og Emil 6,5 kg. Vi har i den senere tid haft lidt svært ved at få dem til at sove i længere stræk end 1½ time om natten. Tidligere kunne de nappe 3-4 timer og enkelte gange mere. Kristian virker enormt sulten nogle gange og eksempelvis spiste han igår aftes mere end 300 ml. allomin 1 uden at være helt mæt, vi gav ham dog ikke mere, idet vi ved at han ikke kan rumme den mængde mad!
Vores sundhedsplejerske har sagt at vi på grund af mavens slimhinde ikke må give ham vælling eller mos/grød endnu fordi han er født (kejsersnit) ca. 4 uger før termin. Han er nu godt 4 mdr. gammel. De samme betragtninger gælder for Emil, men dog i lidt mindre udpræget grad.
Vi har nok lidt den opfattelse, at vores kvaler skyldes at de ikke bliver mætte af allomin 1, og vi overvejer derfor at give dem allomin 2 samt vælling.
Har vores sundhedsplejerske ret?
og hvis hun har det, hvad skal vi så gøre, vi kan ikke rigtig holde til deres søvnmønster p.t.
Med venlig hilsen
Morten