Svar: Ikke bange for fremmede
27. juli 2009
Alder:
5 mdr.
Kære E´s mor
Det lyder som om at du har en meget tryg og rolig dreng. Han elsker at opleve og mærke verden, han elsker de reaktioner han får, når han charmer fra din favn og han synes det er skønt, at komme over til andre og nyder, når de tager kontakt til ham og griner sammen med ham :)
Han følger dig med øjnene, bliver mere og mere bevidst om hvor du er, hvor du går hen. Han lyder til at være meget tryg og meget glad og bestemt ikke til at være en dreng, som har problemer med tilknytning eller andet ...
De fleste børn vil i 8, 9, 10 måneders alderen - der hvor de begynder at kravle og rent fysisk øver sig i at bevæge sig væk fra deres forældre - være lidt mere tryghedssøgende og kan opleves lidt mere morsyge. Hos nogle børn træder det naturligt mere igennem end hos andre, men det kommer som regel i den alder. Børn kan pludselig blive kede af det, når man går ind i et andet rum og de vægrer sig pludselig mod at komme over i favnen hos en anden - også selvom det måske er en de kender ret godt, som f.eks. bedsteforældre eller lignende. Det hører den alder til og er helt normalt.
Lige nu lyder det ikke som om at du har grund til bekymring, glæd du dig over at jeres dreng er så tryg og glad som han er. Det er rigtig dejligt :)
Rigtig god weekend!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske