Brev:
Får hun nok mad?
28. juli 2009
Alder:
6 mdr.
Får hun nok mad?
Hej Helen.
Jeg har en datter, som bliver 7 måneder her d 9. august. Hun har fra dag et altid været en dejlig mild og nem pige:)
Jeg har ammet 100 % de første 4 1/2 mdr - derefter startede vi så småt op på grød. For 9 dage siden stoppede jeg helt med at amme, og det er gået rigtig fint og smertefrit for mit vedkommende.
Jeg er nu i tvivl, om hun egentlig får det, som hun har brug for ...???
Dagen ser sådan ud:
Mellem 6.30-7.00: Vågner
7.45: Havregrød (spiser ca 1 dl)
Omk 8.30-9.00: formiddagslur. (sover mellem 1-2.5 time)
Ca 11.45: Grød (majs, hirse el fuldkornsrisgrød) Spiser omk 1.5dl
Sover herefter til middag. Hvornår og hvor længe afhænger af formiddagslur
Ca 14.45: Frisk frugt most eller skåret i små bider samt ca 100ml mme i flaske
Ca 17.45: Grøntsagsmos m. kød el. fisk. Spiser en god portion - ca 2 dl
19.30: Flaske med mme - 135ml.
Puttes derefter og sover gerne hurtigt og helt til næste morgen
Hun får vand i kop til alle måltider.
Hun er glad og tilfreds hele dagen (på nær når hun er ved at være træt....) og virker ikke sulten mellem måltider.
Indimellem får hun nogle gange lidt frugt/grønt at bide i.
Mit spørgsmål er, om hun får nok og er dækket nok ind? Hun får d-dråber ved siden af men ingen jern. Jeg laver havregrød og middagsgrød på fuld mme og putter sødmælk i kartoffelmos.
Hun vejede 3814 ved fødslen og har siden ligget højt på kurven.
Vejer idag 9.1kilo (på vores vægt) og måler 74cm. De sidste 2 måneder har hun taget omk et halvt kilo på.
På forhånd tak:)
Med venlig hilsen
Gitte