Brev:
Mad og legetøj ved bordet
29. juli 2009
Alder:
10 mdr.
Mad og legetøj ved bordet
Hej Helen!
Tusind tak for dit sidste svar. Det hjalp os rigtig meget!
Igen har jeg et spørgsmål om mad. Når vi sidder ved bordet og spiser har Linus som regel lidt legetøj ved hånden. Tit starter han ikke med at lege, men midt i måltidet begynder han som regel at blive utilfreds og får så lidt legetøj der som regel bliver smidt på gulvet hele tiden! Men det bevirker at han spiser mere. Er det ok? Eller skal han lære at når man sidder ved bordet så spiser man kun? Og er det i orden at sige nej når han smider det på gulvet?
Ved godt det er en fase han skal igennem, men det har efterhånden stået på i lang tid nu. Ellers når han bliver utilfreds ved bordet får han tit noget mad selv at gumle på, agurkerstænger, skorper, kartofler osv.
Når vi spiser mellemmåltider sidder han som regel på gulvet sammen med mig og hygger og leger samtidig med vi spiser lidt.
Tak for en super brevkasse! Er inde og kigge hver dag!
Majbritt