Brev:
Middagssøvn - 2 år, 2 mdr.
29. juli 2009
Alder:
2 år, 2 mdr.
Middagssøvn - 2 år, 2 mdr.
Hej Helen..
Jeg ved godt jeg lige har skrevet til dig, men jeg er simpelthen nødt til at høre hvad der er mest rigtig for Thea.
Vi har længe ikke kunne få Thea til at sove til middag når hun ikke er i dagpleje, hun er vildt frisk og viser ingen tegn på træthed.
I dagpleje siger vores dagplejemor, at det er tit at Thea bare ligger og blunder, og bare hviler, hun sover maks en halv time i dagpleje til middag.. (nogle dage lidt længere hvis de har være i legestue).
Nu har vi jo haft ferie i tre uger og været i sommerhus og Thea har ikke sovet til middag en eneste dag. Hun er kommet i seng mellem kl syv og otte hver dag, men hun har så til gengæld sovet til mellem kl otte og ti hver dag. Vi har snakket om at når det var ferie ville vi ikke stille uret så Thea kunne blive træt nok til at sove til middag, men da vi en dag stod tidligt op og Thea vågnede ville hun alligevel ikke sove til middag..
Er det normalt at børn i Theas alder (26 mdr) begynder at kunne undværre middagssøvnen eller er det for tidligt, jeg tænker også på dagplejen hvor de helst ser at de små sover til middag, men hvad skal man dog gøre når hun bare ikke vil sove, heller ikke hvis hun står tidligt op... vi er lidt i vildrede, da vi jo også gerne vil have at hun får nok søvn..( hvilket hun jo åbenbart gør når hun ikke er træt i løbet af dagen).
Håber du forstår vores lille dilemma og at du har nogle tanker omkring hvad der er godt for Thea og om det er ok at hun springer den over...
Mange hilsner
fra Nadja