Brev:
Soveproblemer, overtræt
29. juli 2009
Alder:
3 mdr.
Soveproblemer, overtræt
Hej Helen,
Så skriver jeg igen :-) Vi har som tidligere skrevet været rigtig glade for dine svar.
Vi fornemmer at vores yngste datter på nu 11 uger ikke har de samme maveproblemer som tidligere. Dette er efter vi er kommet i gang med laktulosen 2 gange dagligt. Hun er begyndt at spise lidt mere i løbet af dagen, men desværre ikke meget mere. (hun spiser nu ca. 750 – 800 ml dagligt fordelt på 6 gange).
Hun græder stadig en del, men nu er det simpelthen pga. træthed og hun ikke vil overgive sig til søvnen. Når hun så har overgivet sig til søvnen vågner hun hurtigt op igen, men virker stadig træt og piver/græder. Nogle gange ligger hun også med lukket øjne og græder/piver. (Jeg ved godt man ikke må sammenligne børn, men vi har aldrig oplevet dette med den store pige, da hun var/ er et af de børn der sover rigtig meget og helt af sig selv).
Hun får grøn allomin, kan det være at dette produkt ikke mætter særligt godt? Jeg tænker er der et andet produkt som mætter bedre og som samtidig er god ved hendes mave?
Jeg har prøvet at indføre de tre lure dagligt, men det er svært når jeg har svært ved at læse hvornår hun præcis er klar til at blive lagt,- er der en måde man kan aflæse sit barns trætheds signaler på? Eller tror du det maden der ikke mætter hende?
Jeg ønsker bare sådan at hun kunne få nogle gode lure, da det sikkert ville give hende en større ro og knap så ked af det pige.
Hilsner fra Sanne