Svar: Amning og hårfarvning
19. maj 2004
Alder:
2 mdr.
Jeg kan godt forstå at du har lyst til at farve dit hår og umiddebart er der vel heller ikke noget til hindring for dette. Der har dog været en del skriverier omkring hårfarve og visse allergiske stoffer, så hvorvidt du vil gøre det, må være op til din egen beslutning.
Jeg vil dog nok foreslå dig at du lader en frisør farve håret i håb om at der så måske er lidt mere styr på, hvilken farve der bliver brugt.
God fornøjelse.
Rettelse 2006: Miljøstryrelsen lancerer kampagnen babykemi, hvor det blandt andet frarådes at farve hår, når man er gravid og ammer.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske