Brev:
Tvivl om alder til vuggestue
19. maj 2004
Alder:
10 mdr.
Tvivl om alder til vuggestue
Hej
Vi er et forældrepar som har en datter på snart 10 måneder. Vi har været så heldige at have fået en vuggestueplads til hende i næste måned. Dvs. hun er 11 måneder når hun skal starte. Men vi er ikke helt enige i om det er for tidligt for hende!
Jeg (mor), som går sammen med hende hver dag kan se at det vil være en god ting for hende og komme ned hvor der er andre børn, vi går i legestue for hun elsker også musik og leg. Hun græder meget, når jeg bare lige forlader hende i 2 sek og det er jo ikke godt for hende.
Hvorimod faderen ikke syntes det er en god ide, han syntes vi skal vente til hun er 1½ år. Han er bange for at hun vil blive for ked af det, når vi forlader hende i vuggestuen.
Vi har fået den mulighed at få hende passet af faderens mormor, men så skal hun passes i vores lejlighed, det syntes jeg som mor er synd. Vi bor i en kommune hvor der er mangler på vuggestue, så vi skal være glade for at vi har fået en plads til hende.
Jeg har fortalt at der er jo personale som tager sig af hende.
Vil du hjælpe os med at løse dette problem!
Hilsen moderen