Brev:
Drikker for lidt - 8 mdr.
31. juli 2009
Alder:
8 mdr.
Drikker for lidt - 8 mdr.
Hej
Et relativt hurtigt spørgsmål. Vores søn drikker meget lidt, og jeg har brug for råd til at få ham til at drikke mere vand/mælk i løbet af dagen.
Han er 8½ måned og bliver stadig ammet aften, sen aften, nat og morgen. Derved ved jeg, at han formentlig/forhåbentlig får sit væske-/mælkebehov dækket. Men jeg vil meget gerne arbejde på at få enten nat eller sen-aften amningen væk. Jeg begyndte på arbejde (far er nu på orlov) for 3 uger siden. Og det er meget hårdt, når man er oppe et par gange hver nat. Han sover meget fint. Vågner stort set kun de sædv. tider for at blive ammet. Ellers ikke. Sover fra 19.30 til et sted mellem 6 og 7 om morgenen (hvor han kommer over i mors seng og bliver morgen-ammet).
Om dagen får han ca. 4 måltider (grov grød, grøntsagsmos, rugbrødshapsere, vores aftensmad og frugt ell. lign. som mellemmåltider). Og vi giver ham vand til alle måltiderne i en kop, men han tager kun et par slurke. Vender konsekvent hovedet væk.
Mælk (hverken sød eller let) vil han ha'. Det bliver "spyttet" ud igen. Vi forsøger også dagen igennem at gi' ham vand i tudekop, alm. kop, glas, dryfri drikkedunk med hank osv. Han tager altid højst et par små slurke. Og vi nøder ham ikke til mere, end han vil. Forsøger så bare igen ½-1 time senere.
Han har aldrig fået flaske eller mme. Og er en stor dreng på 11 kg. Så han skal jo ha' en del væske (hvor meget mener du?). Men hvad gør vi? Har du gode råd?
Med venlig hilsen.
Hans mor :-)