Brev:
Madvaner - 15 mdr.
1. august 2009
Alder:
15 mdr.
Madvaner  - 15 mdr.
Kaere Helen,
Min datter er 15 maaneder, som virker glad, tilfreds og aldeles aktiv, men hendes madvaner, eller mangel deraf, er ved at goere mig godt frustreret. Det virker som om hun kun lever af luft og soedmaelk.
Jeg har ammet hende eksklusiv til hun var godt 7 maaneder, hvor jeg begyndte at give hende fast foede. Jeg stoppede med at amme hende da hun var 11 maaneder, og voksede fint op til nu. Hun laa oeverst i baade vaegt og hoejde percentiler, men hendes vaegt er faldet til under den 50. percentil, for hun vil ikke spise ret meget.
Hun har gaaet siden hun var 12 maaneder og er, som jeg har tidligere skrev, meget aktiv. Det virker som om, hun er mere interesseret i at lege, end at spise. Jeg lader hende made sig selv, saa vidt muligt, og hjaelper lidt til selv, men paa det sidste spiser hun kun et par mundfulde og naegter at spise mere, hvilket er til stor frustration og bekymring.
Hun plejer at faa morgenmad, frokost, efter-lur frokost, og aftensmad og dessert. I mellem giver jeg hende lidt frugt og snacks.
Meget af det, jeg tilbyder hende spiser hun slet ikke.
Hun har fornylig vaeret ovre en oereinfektion og derefter behandling med antibiotikum, som hun fik et udslaet af. Hendes oereinfektion har vaeret vaek i en uge nu, og eftersom vi stoppede med medicinen forsvandt hendes udslaet.
Det skal ogsaa siges, at vi i den sidste maaned har rejst meget rundt, for at besoege familie i mange dele af USA, hvor vi bor.
Er det normalt, at boern i denne alder, naegter at spise?
med venlig hilsen
Susan